English | Περιεχόμενα | Επικοινωνία | Eίσοδος

Γενική Χημεία








(1) Γενικά



Σχολή:Περιβάλλοντος
Τμήμα:Ωκεανογραφίας και Θαλασσίων Βιοεπιστημών
Επίπεδο Σπουδών:Προπτυχιακό
Κωδικός Μαθήματος:191ΜΥ1ΥΕξάμηνο σπουδών:Α
Τίτλος Μαθήματος:Γενική Χημεία
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες
Θεωρία3
Σύνολο μονάδων6
Τύπος Μαθήματος:
Γενικού υποβάθρου   
Προαπαιτούμενα Μαθήματα:
Δεν απαιτούνται   
Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων:
Ελληνικά   
Το Μάθημα προσφέρεται σε Φοιτητές Erasmus:
Όχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (Url):https://www.mar.aegean.gr/index.php?lang=gr&pg=3.1.1&lesson=1025

(2) Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μαθησιακά Αποτελέσματα


Στόχοι του μαθήματος της Γενικής Χημείας είναι:  

-Να εισάγει τις βασικές έννοιες, αρχές και θεωρίες της χημείας που χρησιμοποιούνται σε μαθήματα όπως η  χημική ωκεανογραφία, περιβαλλοντική χημεία, κ.λπ. 

-Να παρέχει το γνωστικό υπόβαθρο για τη μελλοντική ενασχόληση με μαθήματα υποχρεωτικά/επιλογής που εμβαθύνουν τόσο στη χημεία, όσο και διεργασίες που λαμβάνουν χώρα στο περιβάλλον. 

 

Στο τέλος αυτού του μαθήματος ο φοιτητής αναμένεται: 

-Να γνωρίζει και κατανοεί τις βασικές έννοιες, τις αρχές, τις θεωρίες που αποτελούν κεφάλαια της Γενικής Χημείας. 

-Να είναι εξοικειωμένος με τις αρχές και θεωρίες της Γενικής Χημείας. 

-Να γνωρίζει και να ερμηνεύει φαινόμενα και διεργασίες που λαμβάνουν χώρα στο περιβάλλον. 

-Να κατέχει τη γνωστική βάση και εμπειρία για τη μελλοντική του ενασχόληση με μαθήματα υποχρεωτικά/επιλογής που εμβαθύνουν στη χημεία, στη χημική ωκεανογραφία, κ.λπ. αλλά και για  τη μελλοντική επαγγελματική του σταδιοδρομία. 

Δεξιότητες: Ερμηνεία συμπεριφοράς στοιχείων και χημικών ενώσεων καθώς και σημαντικών διεργασιών που επηρεάζουν τη μορφή τους. 

Γενικές Ικανότητες


-Εφαρμογή της θεωρίας στην πράξη 

-Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών 

-Αυτόνομη εργασία 

-Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον 

-Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον 

-Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης 

(3) Περιεχόμενο Μαθήματος


-Δομή του ατόμου: Κβαντική Θεωρία, Σύγχρονο Ατομικό Πρότυπο, Ατομικά Τροχιακά, Ηλεκτρονικές Διαμορφώσεις.  

-Περιοδικός Πίνακας και Περιοδικές ιδιότητες: Πυρηνικό Δραστικό Φορτίο, Ατομικές και Ιοντικές Ακτίνες, Ενέργεια Ιονισμού, Ηλεκτρονική Συγγένεια, Ηλεκτραρνητικότητα, Μαγνητικές Ιδιότητες. 

-Χημικοί Δεσμοί: Ιοντικός Δεσμός, Ομοιοπολικός Δεσμός, Μοριακά Τροχιακά, Υβριδισμός, Δεσμοί π, Συντονισμός, Πόλωση & Διπολική Ροπή δεσμού, Γεωμετρία των μορίων. Μέταλλα και Μεταλλικός Δεσμός.   

-Διαμοριακές Δυνάμεις και Φυσικές Ιδιότητες των Χημικών Ειδών. Ιδιότητες υγρών: Επιφανειακή τάση και Ιξώδες. Διαμοριακές Δυνάμεις: Ερμηνεία Ιδιοτήτων υγρών. 

-Χημική Θερμοδυναμική: Θερμοδυναμικοί Νόμοι, Θερμότητα, Θερμοχωρητικότητα, Θερμιδομετρία, Ενέργεια και Ενθαλπία, Αυθόρμητες διεργασίες, Εντροπία, Ελεύθερη Ενέργεια, Σχέση Ελεύθερης Ενέργειας (Gibbs) και συγκέντρωσης. Μεταβολές θερμοδυναμικών παραμέτρων σε διάφορες διεργασίες.  

-Πυρηνική Χημεία: Πυρηνικές αντιδράσεις, Ενέργεια Σύνδεσης, Φυσική Ραδιενέργεια και Κινητική Διάσπασης των Πυρήνων, Μεταστοιχείωση, Χρήση Ισοτόπων, Βιολογικές Επιπτώσεις των ακτινοβολιών. 

-Οργανική Χημεία: Υδρογονάνθρακες και παράγωγα αυτών (Αζωτούχες, πολυμερή, κ.λπ.). 


(4) Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση


Τρόπος Παράδοσης:

Πρόσωπο με πρόσωπο (διαλέξεις) 

Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών:
  • Χρήση ΤΠΕ στη Διδασκαλία (παρουσιάσεις σε power point).
  • Χρήση της πλατφόρμας e-class για τη διανομή του εκπαιδευτικού υλικού στους φοιτητές/τριες.
  • Επικοινωνία με τους φοιτητές/τριες, είτε μέσω του e-class, είτε μέσω του e-ταχυδρομείου.
  • Επικοινωνία δια ζώσης με τους φοιτητές/φοιτήτριες για επίλυση αποριών.
Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις39
Αυτοτελής Μελέτη θεωρίας μαθήματος65
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας40
Αλληλεπίδραση με επιβλέποντα/Καθοδήγηση5
Τελική εξέταση3
Σύνολο Μαθήματος152
Αξιολόγηση Φοιτητών:
  • Η αξιολόγηση πραγματοποιείται στην ελληνική γλώσσα. 
  • Στην περίπτωση φοιτητών/τριών με μαθησιακές δυσκολίες οι εξετάσεις πραγματοποιούνται προφορικά. 
  • Η τελική βαθμολογία του φοιτητή διαμορφώνεται από την επίδοσή του στην γραπτή εξέταση του μαθήματος (100%). 
  • Η γραπτή εξέταση στο μάθημα περιλαμβάνει γραπτές εξετάσεις με ερωτήσεις κρίσεως και την επίλυση προβλημάτων. 
  • Μετά την ολοκλήρωση της γραπτής εξέτασης και την ανάρτηση των αποτελεσμάτων, οι φοιτητές και φοιτήτριες έχουν τη δυνατότητα να δουν το γραπτό τους και να ζητήσουν διευκρινήσεις για τον τρόπο βαθμολόγησής τους.  



(5) Συνιστώμενη Βιβλιογραφία


-Εbbing D.D. and Gammon S.D.: Γενική Χημεία, Μετάφραση Ν.Δ. Κλούρα,  Εκδ. Π. Τραυλός, 2002, (Σελ. 1101). 

-Κλούρας, N. Δ., 2000, Βασική Ανόργανη Χημεία, Εκδ. Π. Τραυλός, (Σελ. 670). 

-Rosenberg J. L., Epstein, L. M., 1997, Πανεπιστημιακή Χημεία (Schaum’s Series), Εκδ. Κλειδάριθμος, (Σελ. 396).  

-Μανουσάκης, Γ., 1999,  Γενική και Ανόργανη Χημεία, Εκδ. Αδελφών Κυριακίδη, (Σελ. 764). 

-Xρήσιμοι σύνδεσμοι:  http://www.iupac.org/