Γενική Χημεία
(1) Γενικά
Σχολή: | Περιβάλλοντος | ||
Τμήμα: | Ωκεανογραφίας και Θαλασσίων Βιοεπιστημών | ||
Επίπεδο Σπουδών: | Προπτυχιακό | ||
Κωδικός Μαθήματος: | 191ΜΥ1Υ | Εξάμηνο σπουδών: | Α |
Τίτλος Μαθήματος: | Γενική Χημεία | ||
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες | Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας | Πιστωτικές Μονάδες | |
Θεωρία | 3 | ||
Σύνολο μονάδων | 6 | ||
Τύπος Μαθήματος: | Γενικού υποβάθρου | ||
Προαπαιτούμενα Μαθήματα: | Δεν απαιτούνται | ||
Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων: | Ελληνικά
| ||
Το Μάθημα προσφέρεται σε Φοιτητές Erasmus: | Όχι | ||
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (Url): | https://www.mar.aegean.gr/index.php?lang=gr&pg=3.1.1&lesson=1025 |
(2) Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχοι του μαθήματος της Γενικής Χημείας είναι:
-Να εισάγει τις βασικές έννοιες, αρχές και θεωρίες της χημείας που χρησιμοποιούνται σε μαθήματα όπως η χημική ωκεανογραφία, περιβαλλοντική χημεία, κ.λπ.
-Να παρέχει το γνωστικό υπόβαθρο για τη μελλοντική ενασχόληση με μαθήματα υποχρεωτικά/επιλογής που εμβαθύνουν τόσο στη χημεία, όσο και διεργασίες που λαμβάνουν χώρα στο περιβάλλον.
Στο τέλος αυτού του μαθήματος ο φοιτητής αναμένεται:
-Να γνωρίζει και κατανοεί τις βασικές έννοιες, τις αρχές, τις θεωρίες που αποτελούν κεφάλαια της Γενικής Χημείας.
-Να είναι εξοικειωμένος με τις αρχές και θεωρίες της Γενικής Χημείας.
-Να γνωρίζει και να ερμηνεύει φαινόμενα και διεργασίες που λαμβάνουν χώρα στο περιβάλλον.
-Να κατέχει τη γνωστική βάση και εμπειρία για τη μελλοντική του ενασχόληση με μαθήματα υποχρεωτικά/επιλογής που εμβαθύνουν στη χημεία, στη χημική ωκεανογραφία, κ.λπ. αλλά και για τη μελλοντική επαγγελματική του σταδιοδρομία.
Δεξιότητες: Ερμηνεία συμπεριφοράς στοιχείων και χημικών ενώσεων καθώς και σημαντικών διεργασιών που επηρεάζουν τη μορφή τους.
Γενικές Ικανότητες
-Εφαρμογή της θεωρίας στην πράξη
-Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών
-Αυτόνομη εργασία
-Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
-Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
-Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
(3) Περιεχόμενο Μαθήματος
-Δομή του ατόμου: Κβαντική Θεωρία, Σύγχρονο Ατομικό Πρότυπο, Ατομικά Τροχιακά, Ηλεκτρονικές Διαμορφώσεις.
-Περιοδικός Πίνακας και Περιοδικές ιδιότητες: Πυρηνικό Δραστικό Φορτίο, Ατομικές και Ιοντικές Ακτίνες, Ενέργεια Ιονισμού, Ηλεκτρονική Συγγένεια, Ηλεκτραρνητικότητα, Μαγνητικές Ιδιότητες.
-Χημικοί Δεσμοί: Ιοντικός Δεσμός, Ομοιοπολικός Δεσμός, Μοριακά Τροχιακά, Υβριδισμός, Δεσμοί π, Συντονισμός, Πόλωση & Διπολική Ροπή δεσμού, Γεωμετρία των μορίων. Μέταλλα και Μεταλλικός Δεσμός.
-Διαμοριακές Δυνάμεις και Φυσικές Ιδιότητες των Χημικών Ειδών. Ιδιότητες υγρών: Επιφανειακή τάση και Ιξώδες. Διαμοριακές Δυνάμεις: Ερμηνεία Ιδιοτήτων υγρών.
-Χημική Θερμοδυναμική: Θερμοδυναμικοί Νόμοι, Θερμότητα, Θερμοχωρητικότητα, Θερμιδομετρία, Ενέργεια και Ενθαλπία, Αυθόρμητες διεργασίες, Εντροπία, Ελεύθερη Ενέργεια, Σχέση Ελεύθερης Ενέργειας (Gibbs) και συγκέντρωσης. Μεταβολές θερμοδυναμικών παραμέτρων σε διάφορες διεργασίες.
-Πυρηνική Χημεία: Πυρηνικές αντιδράσεις, Ενέργεια Σύνδεσης, Φυσική Ραδιενέργεια και Κινητική Διάσπασης των Πυρήνων, Μεταστοιχείωση, Χρήση Ισοτόπων, Βιολογικές Επιπτώσεις των ακτινοβολιών.
-Οργανική Χημεία: Υδρογονάνθρακες και παράγωγα αυτών (Αζωτούχες, πολυμερή, κ.λπ.).
(4) Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση
Τρόπος Παράδοσης: | Πρόσωπο με πρόσωπο (διαλέξεις) | |||||||||||||||||||||
Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών: |
| |||||||||||||||||||||
Οργάνωση Διδασκαλίας: |
| |||||||||||||||||||||
Αξιολόγηση Φοιτητών: |
|
(5) Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
-Εbbing D.D. and Gammon S.D.: Γενική Χημεία, Μετάφραση Ν.Δ. Κλούρα, Εκδ. Π. Τραυλός, 2002, (Σελ. 1101).
-Κλούρας, N. Δ., 2000, Βασική Ανόργανη Χημεία, Εκδ. Π. Τραυλός, (Σελ. 670).
-Rosenberg J. L., Epstein, L. M., 1997, Πανεπιστημιακή Χημεία (Schaum’s Series), Εκδ. Κλειδάριθμος, (Σελ. 396).
-Μανουσάκης, Γ., 1999, Γενική και Ανόργανη Χημεία, Εκδ. Αδελφών Κυριακίδη, (Σελ. 764).
-Xρήσιμοι σύνδεσμοι: http://www.iupac.org/