English | Περιεχόμενα | Επικοινωνία | Eίσοδος

Υδατοκαλλιέργειες








(1) Γενικά



Σχολή:Περιβάλλοντος
Τμήμα:Ωκεανογραφίας και Θαλασσίων Βιοεπιστημών
Επίπεδο Σπουδών:Προπτυχιακό
Κωδικός Μαθήματος:191ΘΠ5ΥΕξάμηνο σπουδών:Δ
Τίτλος Μαθήματος:Υδατοκαλλιέργειες
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις3
Εργαστήριο/Φροντιστήριο2
Σύνολο μονάδων6
Τύπος Μαθήματος:
Ειδικού υποβάθρου
Προαπαιτούμενα Μαθήματα:
Όχι
Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων:
Ελληνικά
Το Μάθημα προσφέρεται σε Φοιτητές Erasmus:
Ναι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (Url):https://www.mar.aegean.gr/index.php?lang=gr&pg=3.1.1&lesson=1043

(2) Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μαθησιακά Αποτελέσματα


  • Με την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης του μαθήματος, ο/η φοιτητής/τρια, θα είναι σε θέση να περιγράψει την υπάρχουσα κατάσταση στο τομέα της εκτροφής υδρόβιων οργανισμών, την βιωσιμότητά της και τα στάδιά της. Να αναγνωρίσει εκτρεφόμενα είδη και τους τύπους εγκαταστάσεων που χρησιμοποιούνται.

  • Θα μπορεί να διακρίνει τα διαφορετικά στάδια εκτροφής, να εξηγήσει τι συμβαίνει σε κάθε στάδιο και τις ιδιαιτερότητές τους, να εκτιμήσει καλές ή μη πρακτικές και να οδηγηθεί σε συμπεράσματα.

  • Θα μπορεί να υπολογίσει τις συγκεκριμένες ανάγκες και δυνατότητες για τους διάφορους τύπους εκτροφής, να τις ταξινομήσει βάσει του ρυθμού έντασής τους και να εξετάσει επιμέρους χαρακτηριστικά όπως φυσικοχημικές παραμέτρους και παραγωγικά αποτελέσματα.

  • Θα μπορεί να σχεδιάσει και αναπτύξει πειραματικές δοκιμές σε όλο το φάσμα της παραγωγικής διαδικασίας.

  • Θα μπορεί να εξηγήσει αποτελέσματα συγκεκριμένων πρακτικών και πειραματικών δοκιμών, να προσεγγίσει συνθετικά και να συγκρίνει ίδια αποτελέσματα και υπάρχοντα βιβλιογραφικά στοιχεία, να βγάλει συμπεράσματα και να προτείνει διαδικασίες βελτίωσης πρακτικών.

Γενικές Ικανότητες


  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

  • Λήψη αποφάσεων

  • Αυτόνομη εργασία

  • Ομαδική εργασία

  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

  • Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας

  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

(3) Περιεχόμενο Μαθήματος


  • Εισαγωγή: Ιστορικό και παραγωγή αλιευμάτων παγκοσμίως, προβλέψεις.

  • Η ανάγκη δημιουργίας ποικιλίας στην υδατοκαλλιέργεια (παρούσα κατάσταση και προοπτικές).

  • Τύποι εκτροφών. Επιλογή τοποθεσίας για υδατοκαλλιέργεια.

  • Αδειοδότηση μονάδων υδατοκαλλιέργειας. Εισαγωγή νέων ή απόντων ειδών για υδατοκαλλιέργεια.

  • Στάδια εκτροφής των ψαριών.

  • Διατροφή των ψαριών & πρώτες ύλες.

  • Η καλλιέργεια της τσιπούρας και του λαβρακιού.

  • Η καλλιέργεια των χελιού, ροφού, μπακαλιάρου, τόνου.

  • Η καλλιέργεια καρκινοειδών, χταποδιού, μυδιών.

  • Παραγωγή ζωντανής τροφής (φυτοπλαγκτόν, τροχόζωα και Artemia).

  • Αναισθησία στα ψάρια και συγκομιδή.

  • Τροφιμογενείς λοιμώξεις οφειλόμενες σε κατανάλωση υδροβίων οργανισμών.


(4) Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση


Τρόπος Παράδοσης:

Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών:

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές.

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις39
Εργαστηριακές ασκήσεις26
Συγγραφή εργασίας13
Προσωπική μελέτη69
Τελική εξέταση3
Σύνολο Μαθήματος150
Αξιολόγηση Φοιτητών:
  • Τελική γραπτή εξέταση στα ελληνικά για το 80% του τελικού βαθμού. Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής.

  • Παραγωγή γραπτής εργασίας στα αγγλικά για το 20% του τελικού βαθμού.




(5) Συνιστώμενη Βιβλιογραφία


Προτεινόμενη βιβλιογραφία:

  • «Υδατοκαλλιέργειες» (Σημειώσεις του διδάσκοντα)

  • «Εργαστήρια Υδατοκαλλιεργειών» (Σημειώσεις του διδάσκοντα)

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • FAO 1999. Manual on hatchery production of seabass and gilthead seabream, Vol.1. By A. Moretti, M.P. Fernandez-Criado, G. Cittolin & R. Guidastri, Rome.

  • FAO 2004. Capture-based aquaculture. F. Ottolenghi, C. Silvestri, P. Giordano, A. Lovatelli and M. B. New, Rome.

  • Beveridge, M., (1991). Cage Aquaculture. Fishing News Books, Blackwell Scientific Publications Ltd., London.

  • FAO (Food and Agriculture Organization). 2000. The State of World Fisheries and Aquaculture.FAO, Rome, Italy.

  • Jauncey, K., 1991. Fish Nutrition. Lecture Notes, Institute of Aquaculture, University of Stirling, Scotland, UK.

  • Kentouri, M., Papandroulakis, N., Divanach, P., 1995. Species diversification in Greek finfish mariculture. Cah. Opt. Médit. 14, 129–136.

  • Miyake, P.M., de la Serna, J.M., Di Natale, A., Farrugia, A., Katavic, I., Miyabe, N., & Vicina, V. 2003. General review of bluefin tuna farming in the Mediterranean area. ICCAT Collective Volume of Scientific Papers, 55:114-124.