English | Περιεχόμενα | Επικοινωνία | Eίσοδος
  • Σπουδές
  • Προπτυχιακό πρόγραμμα
  • Μαθήματα
  • Διαχείριση Παράκτιων Περιοχών
  • Διαχείριση Παράκτιων Περιοχών








    (1) Γενικά



    Σχολή:Περιβάλλοντος
    Τμήμα:Ωκεανογραφίας και Θαλασσίων Βιοεπιστημών
    Επίπεδο Σπουδών:Προπτυχιακό
    Κωδικός Μαθήματος:191ΕΩ7ΥΕξάμηνο σπουδών:Ε
    Τίτλος Μαθήματος:Διαχείριση Παράκτιων Περιοχών
    Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες
    Σύνολο μονάδων5
    Τύπος Μαθήματος:
    Ειδίκευσης γενικών γνώσεων  
    Προαπαιτούμενα Μαθήματα:
    Η επαρκής γνώση γεωγραφικών συστημάτων πληροφοριών, βασικές γνώσεις χημείας και μαθηματικών.  
    Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων:
    Ελληνικά  
    Το Μάθημα προσφέρεται σε Φοιτητές Erasmus:
    Ναι, και σε περίπτωση συμμετοχής φοιτητών Erasmus προσφέρεται στα Αγγλικά.  
    Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (Url):https://www.mar.aegean.gr/index.php?lang=gr&pg=3.1.1&lesson=1050

    (2) Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Μαθησιακά Αποτελέσματα


    Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι φοιτητές θα διδαχθούν τη θεωρία, τις αρχές, τη νομοθεσία και τους κανονισμούς που διέπουν την ολοκληρωμένη διαχείριση της παράκτιας ζώνης. Θα γνωρίσουν και θα κατανοήσουν μια σειρά από συγκεκριμένα θέματα στη διαχείριση παράκτιας ζώνης όπως η υποβάθμιση του περιβάλλοντος, η κλιματική αλλαγή, ο ευτροφισμός και η παράκτια διάβρωση και θα κατανοούν τις βασικές αρχές που διέπουν τα θέματα αυτά. Θα μπορούν να περιγράφουν και να προσδιορίζουν τη λεκάνη απορροής και το παράκτιο σύστημα σύμφωνα με την ισχύουσα τυπολογία και τη χρήση γεωγραφικών συστημάτων πληροφορικής. Θα δύναται να εκτιμούν τις βασικές περιβαλλοντικές παραμέτρους και να βγάζουν βασικά συμπεράσματα σχετικά με τη διαμόρφωση, τα προβλήματα και τις διαχειριστικές ανάγκες της υπό μελέτη περιοχής. Θα μπορούν να εφαρμόσουν βασικές ερευνητικές μεθοδολογίες ανάλυσης της παράκτιας ζώνης όπως η μεθοδολογία DPSIR, οι οικοσυστημικές υπηρεσίες. Θα αναπτύξουν διαχειριστικές ικανότητες στη διαδικασία βέλτιστης λήψης απόφασης με το που θα πρέπει να θέτουν αντικειμενικά κριτήρια, να σχεδιάζουν το έργο, να ακολουθούν τη διαδικασία λήψης απόφασης και να αξιολογούν και να επανεκτιμούν τις ανάγκες. Θα αναλύουν περιβαλλοντικά προβλήματα ακολουθώντας μια πολύ-επιστημονική προσέγγιση και θα χρησιμοποιούν κριτικά τις πληροφορίες για να εφαρμόζουν αντίστοιχες λύσεις. Η δημιουργία και συγγραφή ειδικού διαχειριστικού σχεδίου με πραγματικά δεδομένα και στοιχεία θα συνδράμει ώστε οι φοιτητές να συνδέσουν τη θεωρία με την πράξη και να επιλύσουν ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα διαχείρισης μεταφέροντας την υπάρχουσα γνώση σε μια νέα περιοχή μελέτης. Επίσης θα ενισχυθεί η χρήση πρακτικών εργαλείων όπως η επιστημονική βιβλιογραφία και εργαλεία πληροφορικής για τη δημιουργία, ανάλυση, επεξεργασία και συγγραφή των εργασιών. Οι φοιτητές θα μάθουν να ελέγχουν το χρόνο, ακολουθώντας τις ημερομηνίες παράδοσης των εργασιών. Τέλος μέσω της ομαδικής εργασίας θα ενισχυθεί η ικανότητα των φοιτητών να εργάζονται ομαδικά και μέσω των εργασιών και της προφορικής παρουσίασης θα βελτιωθεί η ικανότητά τους να μεταφέρουν την επιστημονική και τεχνολογική πληροφορία. 

    Γενικές Ικανότητες


    Ενίσχυση της ικανότητας για σύνθεση δεδομένων και μεθοδολογιών. 

    Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον. 

    Σύνθεση διαχειριστικών σχεδίων.  

    (3) Περιεχόμενο Μαθήματος



    (4) Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση


    Τρόπος Παράδοσης:

    Πρόσωπο με πρόσωπο  

    Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών:

    Xρήση power point και χρήση e-class για την μεταφορά δεδομένων, εκπαιδευτικού υλικού, παράδοση εργασιών από τους φοιτητές και βαθμολογιών και ανακοινώσεων από τον εκπαιδευτή. 

    Οργάνωση Διδασκαλίας:
    ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
    Διδασκαλία39
    Εκπαιδευτικά εργαστήρια13
    Διαλέξεις/Φροντιστήρια13
    Αυτοτελής Μελέτη30
    Παρουσίαση και εξέταση τελικής εργασίας30
    Σύνολο Μαθήματος125
    Αξιολόγηση Φοιτητών:

    Παράδοση μικρών εργασιών -  παράδοση και παρουσίαση τελικής εργασίας. 

    Η αξιολόγηση στηρίζεται στην βαθμολόγηση των μικρών εργασιών που παραδίδονται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου  και στην τελική εργασία που παραδίδεται και παρουσιάζεται στο τέλος αυτού.  

    Οι μικρές εργασίες αποτελούν το 50% της τελικής βαθμολογίας και είναι ατομικές. Οι φοιτητές κατά ομάδες αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν τα Ειδικά Διαχειριστικά Σχέδια Παράκτιας Ζώνης. Η τελική εργασία βασίζεται στη γνώση, τα εργαλεία και τη μεθοδολογία των μικρών εργασιών και αποτελεί σύνθεση αυτών. Οι φοιτητές θα πρέπει να δημιουργήσουν επιπλέον σενάρια και να διαμορφώσουν ένα πρόγραμμα μέτρων καθώς και να συγγράψουν το Ειδικό Διαχειριστικό Σχέδιο. Το Ειδικό Διαχειριστικό Σχέδιο παρουσιάζεται προφορικά σε ανοιχτή ημέρα διαλέξεων και αποτελεί το 50% της τελικής βαθμολογίας.  




    (5) Συνιστώμενη Βιβλιογραφία


    α) Εγχειρίδια του μαθήματος: 

    Σημειώσεις μαθήματος – Τζωράκη Ουρανία 

    Παράκτια Γεωμορφολογία – Καρύμπαλης Ε. 

     β) Συμπληρωματική βιβλιογραφία: 

    Crossland Ch., Coastal Fluxes in the Anthropocene, ISBN-10 3-540-25450-1 Springer Berlin Heidelberg New York, 2005 

    Nick Harvey, Global Change and Integrated Coastal Management, ISBN-10 1-4020-3628-0 (e-book)