English | Περιεχόμενα | Επικοινωνία | Eίσοδος

Ασθένειες Ιχθύων








(1) Γενικά



Σχολή:Περιβάλλοντος
Τμήμα:Ωκεανογραφίας και Θαλασσίων Βιοεπιστημών
Επίπεδο Σπουδών:Προπτυχιακό
Κωδικός Μαθήματος:191ΘΔ37ΕΕξάμηνο σπουδών:Ε
Τίτλος Μαθήματος:Ασθένειες Ιχθύων
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις3
Εργαστήριο/Φροντιστήριο2
Σύνολο μονάδων5
Τύπος Μαθήματος:
Ειδίκευσης γενικών γνώσεων
Προαπαιτούμενα Μαθήματα:
-
Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων:
Ελληνικά
Το Μάθημα προσφέρεται σε Φοιτητές Erasmus:
Ναι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (Url):https://www.mar.aegean.gr/index.php?lang=gr&pg=3.1.1&lesson=1052

(2) Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μαθησιακά Αποτελέσματα


  • Με την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης του μαθήματος, ο/η σπουδαστής/στρια, θα είναι σε θέση να περιγράψει τους γενικούς κανόνες που διέπουν την υγεία / ασθένεια εκτρεφόμενων υδρόβιων οργανισμών και να αναγνωρίσει αιτίες που οδηγούν σε ασθένειες.

  • Θα μπορεί να διακρίνει μικροσκοπικά και μακροσκοπικά, βακτήρια και παράσιτα των ψαριών και σημάδια έναρξης και ύπαρξης μίας ασθένειας.

  • Με τις εργαστηριακές ασκήσεις που συνοδεύουν το μάθημα θα μπορεί να εξετάζει δείγματα που λαμβάνονται από υδρόβιους οργανισμούς και μετά από αναγνώρισή τους να τους ταξινομεί.

  • Θα μπορεί να σχεδιάσει και αναπτύξει πειραματικές δοκιμές πάνω σε θέματα μολύνσεων, διάγνωσης, θεραπείας και πρόληψης ασθενειών των ψαριών.

  • Θα μπορεί να εξηγήσει αποτελέσματα συγκεκριμένων πρακτικών και πειραματικών δοκιμών, να προσεγγίσει συνθετικά και να συγκρίνει ίδια αποτελέσματα και υπάρχοντα βιβλιογραφικά στοιχεία, να βγάλει συμπεράσματα και να προτείνει διαδικασίες βελτίωσης πρακτικών.

Γενικές Ικανότητες


  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

  • Λήψη αποφάσεων

  • Αυτόνομη εργασία

  • Ομαδική εργασία

  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

  • Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας

  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

(3) Περιεχόμενο Μαθήματος


Σκοπός του μαθήματος είναι η εκπαίδευση των φοιτητών πάνω σε θέματα των ασθενειών των εκτρεφόμενων ψαριών, στη διάγνωση, τη ταυτοποίηση των μικροοργανισμών, τη θεραπεία και την πρόληψη.

  • Εισαγωγή: Παράγοντες που συμβάλλουν στη πρόκληση ασθενειών στα ψάρια.

  • Μολυσματικοί παράγοντες που προκαλούν ασθένειες στα ψάρια (ιοί, βακτήρια, μύκητες, παράσιτα). Γενική περιγραφή, διάγνωση, πρόληψη, θεραπεία.

  • Γενικές αρχές θεραπείας και πρόληψης.

  • Στοιχεία του ανοσοποιητικού συστήματος των ιχθύων.

  • Ιογενή νοσήματα των ευρύαλων ψαριών.

  • Νοσήματα που οφείλονται σε ενδοκυτταρικά παράσιτα.

  • Βακτηριακά νοσήματα των ευρύαλων ψαριών.

  • Παρασιτικά νοσήματα των ευρύαλων ψαριών.

  • Νοσήματα που οφείλονται σε διατροφικά/μεταβολικά αίτια.

  • Νοσήματα των ψαριών των γλυκών υδάτων (ιοί, βακτήρια, μύκητες, παράσιτα, περιβαλλοντικά/διατροφικά αίτια).


(4) Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση


Τρόπος Παράδοσης:

Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών:

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές.

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις26
Εργαστηριακές ασκήσεις26
Προσωπική μελέτη70
Τελική εξέταση3
Σύνολο Μαθήματος125
Αξιολόγηση Φοιτητών:
  • Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής στα ελληνικά.

  • Παραγωγή γραπτής εργασίας στα αγγλικά για φοιτητές/τριες Erasmus.




(5) Συνιστώμενη Βιβλιογραφία


Προτεινόμενη βιβλιογραφία:

  • «Ασθένειες Ιχθύων» (σημειώσεις του διδάσκοντα)

  • «Σημειώσεις του εργαστηρίου Ασθενειών Ιχθύων» (σημειώσεις του διδάσκοντα)

  • Roberts R.J. (1989). Fish Pathology, 2nd Edition. Bailliere Tindall, London.

  • Dixon, P.A. 2000. Antibiotics. In R.R. Stickney, ed. Encyclopedia of Aquaculture, pp. 1037-1041. New York, USA., John Wiley & Sons, Inc.

  • Iwama, G & Nakanishi, T., (1996). The Fish Immune System. Organism, pathogen and environment. Fish Physiology Series Vol. 15, Academic Press, London.

  • Πρακτικός οδηγός Ιχθυοπαθολογίας. Αθήνα 2000. Ενημερωτικό έντυπο του Υπουργείου Γεωργίας, Γενικής Διεύθυνσης Υδατοκαλλιεργειών.

  • Austin B. & Austin D. (2007) Fish pathogens. Diseases of farmed and wild fish. P. Dobbins (ed). Springer-Praxis books, Praxis Publishing Ltd, Chichester, UK.

  • Bakopoulos V, Pearson M, Volpatti D, Gousmani L, Adams A, Galeotti M, Dimitriadis GJ.(2003). Investigation of media formulations promoting differential antigen expression by Photobacterium damsela ssp. piscicida and recognition by sea bass, Dicentrarchus labrax (L.), immune sera. J Fish Dis. 26(1):1-13.

  • Bakopoulos V, Volpatti D, Gusmani L, Galeotti M, Adams A, Dimitriadis GJ. (2003) Vaccination trials of sea bass, Dicentrarchus labrax (L.), against Photobacterium damsela subsp. piscicida, using novel vaccine mixtures. J Fish Dis. 26(2):77-90.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά: