Μαθηματική Φυσική
(1) Γενικά
Σχολή: | Περιβάλλοντος | ||
Τμήμα: | Ωκεανογραφίας και Θαλασσίων Βιοεπιστημών | ||
Επίπεδο Σπουδών: | Προπτυχιακό | ||
Κωδικός Μαθήματος: | 191ΜΥ26Ε | Εξάμηνο σπουδών: | Ε |
Τίτλος Μαθήματος: | Μαθηματική Φυσική | ||
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες | Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας | Πιστωτικές Μονάδες | |
Σύνολο μονάδων | 5 | ||
Τύπος Μαθήματος: | Ειδίκευσης γενικών γνώσεων. | ||
Προαπαιτούμενα Μαθήματα: | Προαπαιτούμενα για την παρακολούθηση του μαθήματος είναι τα μαθήματα «Μαθηματικά Ι και Μαθηματικά ΙΙ». Η ενεργός συμμετοχή στις παραδόσεις είναι ουσιώδους σημασίας και προϋποθέτει την παρακολούθηση όλων των διαλέξεων. | ||
Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων: | Ελληνικά | ||
Το Μάθημα προσφέρεται σε Φοιτητές Erasmus: | Ναι, και σε περίπτωση συμμετοχής φοιτητών Erasmus προσφέρεται στα Αγγλικά. | ||
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (Url): | https://www.mar.aegean.gr/index.php?lang=gr&pg=3.1.1&lesson=1056 |
(2) Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα, είναι προφανώς να γνωρίζουν οι φοιτητές τα αναφερόμενα στο περιεχόμενο του μαθήματος.
Γενικές Ικανότητες
Ο στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών στις εξισώσεις της μαθηματικής φυσικής που συνήθως είναι διαφορικές εξισώσεις με μερικές παραγώγους.
(3) Περιεχόμενο Μαθήματος
Το περιεχόμενο του καθορίζεται σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες της κάθε Ακαδημαϊκής χρονιάς καθώς και από τις ανάγκες και δυνατότητες των φοιτητών του αντιστοίχου εξαμήνου. Ενδεικτικά αναφέρονται.
Ολοκλήρωση σε πολλές διαστάσεις. Επικαμπύλια ολοκληρώματα και εφαρμογές. Πολλαπλά ολοκληρώματα. Επιφανειακά ολοκληρώματα, ολοκληρώματα όγκου. Τα βασικά θεωρήματα Stokes, Gauss, Green και εφαρμογές στα ρευστά, στη θερμότητα και στο πεδίο βαρύτητας.
Διαφορικές εξισώσεις της μαθηματικής φυσικής. Εξίσωση Laplace, κυματική εξίσωση, εξίσωση διάχυσης, εξισώσεις Maxwell.
Εισαγωγή στη ρευστομηχανική. Ιδανικά και πραγματικά ρευστά, εξισώσεις Navier–Stokes, εφαρμογές. Σημειώσεις διατίθενται ως αρχείο .pdf.
(4) Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση
Τρόπος Παράδοσης: | Πρόσωπο με πρόσωπο. | ||||||||||||||||||
Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών: | Επικοινωνία μέσω της πλατφόρμας e-class. Οι φοιτητές ενθαρρύνονται στη χρήση της MATHEMATICA. | ||||||||||||||||||
Οργάνωση Διδασκαλίας: |
| ||||||||||||||||||
Αξιολόγηση Φοιτητών: | Η επιτυχία στο μάθημα καθορίζεται από (α) απλές γραπτές εξετάσεις και μία εργασία ή (β) δύο εργασίες που μπορούν να πραγματοποιηθούν από ομάδες δύο ή τριών φοιτητών. |
(5) Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
1) Σημειώσεις Διδάσκοντος: «Μαθηματική Φυσική», σελίδες 90.
2) D. Bachman, Advanced Calculus Demystified (McGraw-Hill 2007).
3) A.J. Chorin and J.E. Marsden, A Mathematical Introduction to Fluid Mechanics, (Springer 2000).
4) I.M. Cohen and P.K. Kundu, Fluid Mechanics, (Academic Press 2007).