English | Περιεχόμενα | Επικοινωνία | Eίσοδος

Ποσοτική Οικολογία








(1) Γενικά



Σχολή:Περιβάλλοντος
Τμήμα:Ωκεανογραφίας και Θαλασσίων Βιοεπιστημών
Επίπεδο Σπουδών:Προπτυχιακό
Κωδικός Μαθήματος:191ΕΩ5ΕΕξάμηνο σπουδών:Η
Τίτλος Μαθήματος:Ποσοτική Οικολογία
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες
Σύνολο μονάδων5
Τύπος Μαθήματος:
ανάπτυξης δεξιοτήτων
Προαπαιτούμενα Μαθήματα:
Στατιστική
Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων:
Ελληνικά
Το Μάθημα προσφέρεται σε Φοιτητές Erasmus:
Όχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (Url):https://www.mar.aegean.gr/index.php?lang=gr&pg=3.1.1&lesson=1091

(2) Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μαθησιακά Αποτελέσματα


Με την επιτυχή ολοκλήρωση αυτού του μαθήματος ο/η φοιτητής/ήτρια θα πρέπει να είναι σε θέση να:

·         Χρησιμοποιεί τις αρχές της Ποσοτικής Οικολογίας και της Βιολογικής Ποικιλότητας για να εξηγεί μορφώματα διανομής πληθυσμών και βιοκοινοτήτων

·         Χρησιμοποιεί τις αρχές της  Ποσοτικής Οικολογίας για να εκτιμά τον πλούτο ειδών στις βιοκοινότητες

        Να υπολογίζει τις κατανομές που ακολουθούν οι αφθονίες των ειδών στις βιοκοινότητες

Γενικές Ικανότητες


·         Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

·         Λήψη αποφάσεων

·         Αυτόνομη εργασία

·         Ομαδική εργασία

·         Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

·         Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

·         Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

·         Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

         Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

(3) Περιεχόμενο Μαθήματος


  • Εισαγωγή στη Βιολογική Ποικιλότητα
  • Βάσεις Δεδομένων
  • Πλούτος Ειδών Βιοκοινότητας
  • Μέθοδοι Εκτίμησης Πλούτου Ειδών (Rarefaction, Jackknife, Bootstrap),
  • Δείκτες ποικιλότητας, Δείκτες Ισοδιανομής, Άλφα, Βήτα, Γάμμα Ποικιλότητα,
  • Σχέση Έκτασης Πλούτου Ειδών
  • Σχέση Αριθμού Ειδών και Αφθονίας στις Βιοκοινότητες,
  • Στατιστικά Μοντέλα, Λογαριθμική Σειρά, Λογαριθμοκανονική Σειρά
  • Μοντέλα διανομής Οικοθέσης, Γεωμετρική Σειρά, Μοντέλο Broken Stick, Dominance preemption, Random Fraction - Dominance decay

(4) Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση


Τρόπος Παράδοσης:

Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών:

Χρήση ειδικού στατιστικού λογισμικού (R) στην διδασκαλία και στα εργαστήρια. Χρήση της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεεκπαίδευσης open eclass για την επικοινωνία με τους φοιτητές – σημειώσεις, εργασίες.                                           

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις26
Εργαστηριακές ασκήσεις13
Προσωπική μελέτη60
Τελική εργασία23
Τελική εξέταση3
Σύνολο Μαθήματος125
Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική.

Μέθοδος Αξιολόγησης:

Τελική γραπτή εργασία: επίλυση προβλημάτων μέσω λογισμικού. (20%)

Τελική γραπτή εξέταση: επίλυση προβλημάτων. (80%)




(5) Συνιστώμενη Βιβλιογραφία


  • Καρανδεινός Μ.Γ. 2007. Ποσοτικές Οικολογικές Μέθοδοι. Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης
  • Στάμου Γ. 2009. Οικολογία. Ζήτη

- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Environmental and Ecological Statistics. Springer. https://link.springer.com/journal/10651