Ποσοτική Οικολογία
(1) Γενικά
Σχολή: | Περιβάλλοντος | ||
Τμήμα: | Ωκεανογραφίας και Θαλασσίων Βιοεπιστημών | ||
Επίπεδο Σπουδών: | Προπτυχιακό | ||
Κωδικός Μαθήματος: | 191ΕΩ5Ε | Εξάμηνο σπουδών: | Η |
Τίτλος Μαθήματος: | Ποσοτική Οικολογία | ||
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες | Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας | Πιστωτικές Μονάδες | |
Σύνολο μονάδων | 5 | ||
Τύπος Μαθήματος: | ανάπτυξης δεξιοτήτων | ||
Προαπαιτούμενα Μαθήματα: | Στατιστική | ||
Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων: | Ελληνικά | ||
Το Μάθημα προσφέρεται σε Φοιτητές Erasmus: | Όχι | ||
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (Url): | https://www.mar.aegean.gr/index.php?lang=gr&pg=3.1.1&lesson=1091 |
(2) Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση αυτού του μαθήματος ο/η φοιτητής/ήτρια θα πρέπει να είναι σε θέση να: · Χρησιμοποιεί τις αρχές της Ποσοτικής Οικολογίας και της Βιολογικής Ποικιλότητας για να εξηγεί μορφώματα διανομής πληθυσμών και βιοκοινοτήτων · Χρησιμοποιεί τις αρχές της Ποσοτικής Οικολογίας για να εκτιμά τον πλούτο ειδών στις βιοκοινότητες Να υπολογίζει τις κατανομές που ακολουθούν οι αφθονίες των ειδών στις βιοκοινότητες |
Γενικές Ικανότητες
· Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών · Λήψη αποφάσεων · Αυτόνομη εργασία · Ομαδική εργασία · Εργασία σε διεθνές περιβάλλον · Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον · Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών · Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
(3) Περιεχόμενο Μαθήματος
- Εισαγωγή στη Βιολογική Ποικιλότητα
- Βάσεις Δεδομένων
- Πλούτος Ειδών Βιοκοινότητας
- Μέθοδοι Εκτίμησης Πλούτου Ειδών (Rarefaction, Jackknife, Bootstrap),
- Δείκτες ποικιλότητας, Δείκτες Ισοδιανομής, Άλφα, Βήτα, Γάμμα Ποικιλότητα,
- Σχέση Έκτασης Πλούτου Ειδών
- Σχέση Αριθμού Ειδών και Αφθονίας στις Βιοκοινότητες,
- Στατιστικά Μοντέλα, Λογαριθμική Σειρά, Λογαριθμοκανονική Σειρά
- Μοντέλα διανομής Οικοθέσης, Γεωμετρική Σειρά, Μοντέλο Broken Stick, Dominance preemption, Random Fraction - Dominance decay
(4) Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση
Τρόπος Παράδοσης: | Πρόσωπο με πρόσωπο | |||||||||||||||||||||
Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών: |
| |||||||||||||||||||||
Οργάνωση Διδασκαλίας: |
| |||||||||||||||||||||
Αξιολόγηση Φοιτητών: |
|
(5) Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Καρανδεινός Μ.Γ. 2007. Ποσοτικές Οικολογικές Μέθοδοι. Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης
- Στάμου Γ. 2009. Οικολογία. Ζήτη
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Environmental and Ecological Statistics. Springer. https://link.springer.com/journal/10651