Συγγραφή επιστημονικού άρθρου
(1) Γενικά
| Σχολή: | Περιβάλλοντος | ||
| Τμήμα: | Ωκεανογραφίας και Θαλασσίων Βιοεπιστημών | ||
| Επίπεδο Σπουδών: | Μεταπτυχιακό | ||
| Κωδικός Μαθήματος: | Εξάμηνο σπουδών: | Γ | |
| Τίτλος Μαθήματος: | Συγγραφή επιστημονικού άρθρου | ||
| Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες | Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας | Πιστωτικές Μονάδες | |
| Διδασκαλία/Καθοδήγηση | 6 | ||
| Σύνολο μονάδων | 15 | ||
| Τύπος Μαθήματος: | Ανάπτυξης δεξιοτήτων | ||
| Προαπαιτούμενα Μαθήματα: | Όχι | ||
| Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων: | Αγγλικά | ||
| Το Μάθημα προσφέρεται σε Φοιτητές Erasmus: | Ναι (προσφέρεται εξ αρχής στην αγγλική) | ||
| Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (Url): | https://www.mar.aegean.gr/?lang=gr&lesson=107&pg=3.2.2 | ||
(2) Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση αυτού του μαθήματος ο φοιτητής θα είναι σε θέση να:
- Εξάγει συμπεράσματα και να αξιολογεί τα αποτελέσματα της έρευνας
- Κατανοεί τη διαδικασία του peer-review και της σύνταξης και υποβολής ενός επιστημονικού άρθρου
- Συγγράφει επιτυχώς ένα επιστημονικό άρθρο
- Κοινοποιεί τα αποτελέσματα της έρευνας
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
(3) Περιεχόμενο Μαθήματος
Το θέμα της εργασίας, η εκπόνησή της και η συγγραφή του επιστημονικού άρθρου γίνονται υπό την επίβλεψη ενός μέλους ΔΕΠ. Θα γίνει εκμάθηση καλών πρακτικών συγγραφής επιστημονικών άρθρων.
(4) Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση
| Τρόπος Παράδοσης: | Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||
| Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών: | Χρήση Power Point, eclass, διαδικτυακών βιβλιογραφικών βάσεων (π.χ. scopus, web of science), MsOffice | ||||||||||||
| Οργάνωση Διδασκαλίας: |
| ||||||||||||
| Αξιολόγηση Φοιτητών: | Γλώσσα Αξιολόγησης: Αγγλικά Υποβληθέν επιστημονικό άρθρο (100%) |
(5) Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
- Kalwij JM, Smit C (2013) How authors can maximize the chance of manuscript acceptance and article visibility. Learned Publishing 26: 28–31. https://doi.org/10.1087/20130106
- Silver P (2016) Advice for early-career peer reviewers and authors responding to peer reviews. Freshwater Science 35: 1073–1075. https://doi.org/10.1086/688968
- Grossman GD (2017) Coping with the editorial process: considerations for early–career biologists. Animal Biodiversity and Conservation 40: 269-276. Available at http://abc.museucienciesjournals.cat/files/ABC_40-2_pp_269-276.pdf
- Taylor BW (2016) Writing an effective response to a manuscript review. Freshwater Science 35: 1082–1087. https://doi.org/10.1086/688886
- Cassey P, Blackburn TM (2003) Publication rejection among ecologists. Trends in Ecology and Evolution 18: 375-376. https://doi.org/10.1016/S0169-5347(03)00160-5 (free copy is available at ResearchGate).
