Θαλάσσιοι Βιολογικοί Πόροι – Αλιεία και Υδατοκαλλιέργειες
(1) Γενικά
Σχολή: | Περιβάλλοντος | ||
Τμήμα: | Ωκεανογραφίας και Θαλασσίων Βιοεπιστημών | ||
Επίπεδο Σπουδών: | Μεταπτυχιακό | ||
Κωδικός Μαθήματος: | Εξάμηνο σπουδών: | Β | |
Τίτλος Μαθήματος: | Θαλάσσιοι Βιολογικοί Πόροι – Αλιεία και Υδατοκαλλιέργειες | ||
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες | Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας | Πιστωτικές Μονάδες | |
Διαλέξεις και Εργαστήριο | 3 | ||
Σύνολο μονάδων | 4 | ||
Τύπος Μαθήματος: | Ειδικού Υποβάθρου | ||
Προαπαιτούμενα Μαθήματα: | όχι | ||
Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων: | Ελληνική | ||
Το Μάθημα προσφέρεται σε Φοιτητές Erasmus: | Όχι | ||
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (Url): | https://www.mar.aegean.gr/?lang=gr&lesson=8&pg=3.2.1 |
(2) Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση αυτού του μαθήματος ο/η φοιτητής/ήτρια θα είναι σε θέση να:
- Κατανοεί τις σύγχρονες προσεγγίσεις διαχείρισης των θαλάσσιων βιολογικών πόρων
- Κατανοεί βασικές έννοιες της αλιευτικής βιολογίας και διαχείρισης
- Γνωρίζει τη σχετική εθνική και κοινοτική νομοθεσία
- Γνωρίζει τις βέλτιστες μεθόδους οικολογικής παρακολούθησης για κάθε ομάδα θαλάσσιων οργανισμών
- Κατανοεί και να εφαρμόζει σύγχρονες προσεγγίσεις διαχείρισης όπως η Οικοσυστημική Προσέγγιση για την Αλιευτική Διαχείριση, ο Συστηματικός Σχεδιασμός για την Προστασία της Βιοποικιλότητας και η Θαλάσσια Χωροταξία
- Κοινοποιεί τα αποτελέσματα επιστημονικών μελετών και να τα παρουσιάζει δημόσια
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Αυτόνομη εργασία
- Σχεδιασμός δειγματοληψίας και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Προαγωγή της δημιουργικής και σύνθετης σκέψης
(3) Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα αναλύονται τα ακόλουθα:
- Εισαγωγή στην αλιευτική βιολογία και διαχείριση – βασικές έννοιες
- Αλιευτικά εργαλεία – εθνική και κοινοτική νομοθεσία
- Υδροακουστική τεχνολογία στην αλιευτική έρευνα
- Βιοακουστική
- Μελέτες εφαρμοσμένων περιπτώσεων έρευνας και διαχείρισης ευαίσθητων βιολογικών πόρων
- Κλασσικές μέθοδοι εκτίμησης αφθονίας και βιομάζας
- Μη αλιευτικές μέθοδοι παρακολούθησης
- Παρακολούθηση και προστασία βιολογικών πόρων σε περιοχές Natura 2000
- Υδατοκαλλιέργειες και χωροταξία υδατοκαλλιεργειών
- Θαλάσσιες προστατευόμενες περιοχές και Θαλάσσια Χωροταξία
- Κλιματική αλλαγή
- Επιπτώσεις αλιείας – Οικοσυστημική προσέγγιση στην αλιευτική διαχείριση
(4) Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι - Αξιολόγηση
Τρόπος Παράδοσης: | Πρόσωπο με πρόσωπο και εξ’αποστάσεως εκπαίδευση | ||||||||||||||||||||||||
Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών: |
| ||||||||||||||||||||||||
Οργάνωση Διδασκαλίας: |
| ||||||||||||||||||||||||
Αξιολόγηση Φοιτητών: |
|
(5) Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
- King, M. 2007: Fisheries Biology, assessment and management, 2nd edition, August 2007, Wiley-Blackwell
- Simmonds, J., MacLennan, D. 2005. Fisheries Acoustics, 2nd edn. Chapman & Hall, London.
- Partnership for Interdisciplinary Studies of Coastal Oceans and University of Nice Sophia Antipolis. 2016. The Science of Marine Protected Areas (3rd edition, Mediterranean). www.piscoweb.org. 22 pages.
- IPCC, 2014: Climate Change 2014: Synthesis Report. Contribution of Working Groups I, II and III to the Fifth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change [Core Writing Team, R.K. Pachauri and L.A. Meyer (eds.)]. IPCC, Geneva, Switzerland, 151 pp.
- Κατσανεβάκης Σ., Ίσσαρης Ι., Κολοβογιάννης Β, 2016. Εφαρμοσμένη Θαλάσσια Οικολογία: Οικολογική Παρακολούθηση. Τμήμα Επιστημών της Θάλασσας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
- Katsanevakis S, Weber A, Pipitone C, Leopold M, Cronin M, Scheidat M, Doyle TK, Buhl-Mortensen L, Buhl-Mortensen P, D'Anna G, de Boois I, Dalpadado P, Damalas D, Fiorentino F, Garofalo G, Maximiliano Giacalone VM, Hawley KL, Issaris Y, Jansen J, Knight CM, Knittweis L, Kroncke I, Mirto S, Muxika I, Reiss H, Skjoldal HR, Voge S, 2012. Monitoring marine populations and communities: review of methods and tools dealing with imperfect detectability. Aquatic Biology 16: 31-52.